نخل راپیس(Rhapis Palm)

نخل راپیس(Rhapis Palm)

نخل راپیس(Rhapis Palm)

این گیاه زیبا برای اولین بار از سوی ژاپنی ها برای تزیین کاخ ها گسترش و محبوبیت یافت و سپس به اروپا ، و بعد از آن به امریکا راه یافت.

به دلیل نیاز به نور و رطوبت متوسط ، گزینه مناسبی برای تزیین ادارات و مراکز و داخل ساختمان می باشد.

روش نگهداری :
این گیاه تا ۴ متر ارتفاع و ۳۰ میلیمتر در قطر بزرگ میشود.

آبیاری: برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه ، بهتر است آبیاری گیاه زمانی انجام شود که سطح خاک گلدان تا عمق حدود ۳-۲ سانیمتری خشک شده باشد و سپس گیاه را آبیاری کرد. کمبود آبیاری موجب خشکیدگی نوک و حاشیه برگها و افتادگی برگها می شود اما زیاده روی در آبیاری موجب پوسیدگی ریشه ها خواهد شد که در نتیجه آن بر روی برگها نواحی قرمز قهوه ای ایجاد می شود و برگها به تدریج زرد رنگ و ساقه ها از ناحیه اتصال به خاک خم می شوند و در نهایت گیاه از بین می رود.

نور: مکانهای نیمه سایه را دوست دارد یعنی مکانهایی که در طی روز حدود ۵-۴ ساعت نور مستقیم آفتاب داشته باشند اما در عصر هنگام از سایه برخوردار باشند. اگر میزان نور زیاد باشد برگها سبز-زرد رنگ خواهند شد. مکانهایی که بیش از اندازه سایه هستند نیز موجب عدم استحکام برگسار و کم رنگ شدن رنگ آنها می شود.

دما : نخلهای راپیس حداقل دمایی که می توانند تحمل کنند حدود ۵- درجه سانتیگراد است البته در این دما به احتمال قوی قسمت هوایی گیاه از بین می رود اما احتمال زنده ماندن قسمت طوقه و قسمت زیرزمینی وجود دارد.
از نظر گرما نیز گیاه نسبتا مقاومی است و می تواند گرمای هوا را تا حدود ۳۷ به خوبی تحمل کند البته زمانی که هوا تا به این حد گرم است بهتر است که مکان نگهداری آن به دور از تابش نور مستقیم آفتاب بخصوص از ظهر به بعد باشد.

بهترین دما برای رشد این گیاهان ۲۶-۱۵ درجه سانتیگراد است. توجه کنید که برخی انواع این گیاهان دارای برگهای ابلق هستند که این نمونه ها به مکانی خنک تر در مقایسه با نمونه های معمولی نیاز دارند.

خاک: نخل راپیس به خاکی سبک با زهکش خوب، نیاز دارد. خاک و کود آماده کاشت و پوکه لیکا انتخاب مناسبی برای این گیاه میباشد.

 

نخل راپیس(Rhapis Palm)

نخل راپیس(Rhapis Palm)

نخل راپیس(Rhapis Palm)

نخل راپیس(Rhapis Palm)

www.gildakoud.com