لیندا(Beaucarnea recurvate)

لیندا(Beaucarnea recurvate)

لیندا(Beaucarnea recurvate)

گیاه لیندا یکی از گیاهان پرطرفدار آپارتمانی میباشد، نگهداری از این گیاه بسیار ساده است و برای ادارات و سازمان ها گیاهی مناسب و زیباست علاوه بر این، لیندا برای افرادی که تجربه ی نگهداری از گیاهان را ندارند نیز، انتخابی مناسب است.

این گیاه به نخل دم اسبی و لیندا مشهور است، برگ های آن باریک و کشیده و ضخیم و مقاوم ، مجنون و آویزان و فنری است.

حالت زیبای آن ناشی از سرازیر شدن برگ ها به طرف پایین بخصوص در سنین بالاست.

انتهای ساقه ضخیم می شود و شکل عجیبی به خود می گیرد و نام انگلیسی آن به معنی پای فیل به همین علت است. پای بسیار بزرگ و ورم کرده گیاه، آب را در خود ذخیره می نماید.

ارتفاع لیندا ممکن است به ۲ متر هم برسد. رنگ گلهای آن سفید مایل به کرم است و به ندرت و فقط بر روی گیاهان مسن بخصوص در تابستان ظاهر میشود.

شرایط نگهداری :

برای نگهداری گل لیندا دریافت نور کافی و مناسب می تواند به رشد هر چه بهتر آن کمک کند اما این گیاه می تواند به خوبی در سایه دوام بیاورد، پس سعی کنید آن را در مکانی با نور ملایم و متعادل قرار دهید.

در فصل های گرم سال هفته ای یک مرتبه و در فصل های سرد سال هر دو هفته یک مرتبه آبیاری نمایید.

نکته: در نگهداری گل لیندا باید برای آبیاری آن زمانبندی دقیقی داشته باشید و این کار را منظم انجام دهید زیرا نامنظمی در آبیاری باعث استرس و تنش در گیا میشود به همین دلیل ممکن است رشد گیاه متوقف شود.

‌بهترین دما، دمای اتاق میباشد اما قابلیت زیستن بین دمای ۷ الی ۲۱ درجه را نیز دارد.

خاک و کود آماده کاشت ترکیبی کامل و مناسب برای انواع گیاهان آپارتمانی میباشد برای کاشت لیندا یا تعویض خاک گلدان این گیاه میتوانید از محصول خاک و کود آماده کاشت گیلدا استفاده نمایید.

 

لیندا(Beaucarnea recurvate)

لیندا(Beaucarnea recurvate)

لیندا(Beaucarnea recurvate)

لیندا(Beaucarnea recurvate)

www.gildakoud.com