آدنیوم(Adenium)

آدنیوم(Adenium)

روش نگهداری آدنیوم

آدنیوم گیاهی از خانواده خرزهره است و مثل خرزهره سمی می باشد و باید در محلی قرار گیرد که حیوانات یا بچه های کوچک رفت و آمد کمتری دارند با این که این گیاه از خانواده خرزهره است ولی یک گیاه گوشتی محسوب می شود و می تواند در ساقه های خود آب ذخیره کند و در مواقع بی آبی از آن استفاده کند .

در اواخر زمستان و اوایل بهار گل های شیپوری قرمز تا صورتی رنگی می دهد این گیاه دارای ساقه بونسای مانند و طوقه متورم شده است و این باعث می شود ظاهری مینیاتوری به خود بگیرد برای همین طرفداران زیادی دارد . نگهداری راحت ، گل های درشت و مقاوم بودن آن هم دلیلی است که موجب شده این گیاه گیاهی خاص و آنتیک برای آپارتمان تبدیل شود .

نحوه آبیاری :
هنگام نگهداری آن در آپارتمان درفصل رشد گیاه برای رشد کافی باید هفته ای ۲ بار آبیاری شود در غیر این صورت رشد گیاه کم می شود . ولی در فصل زمستان هر ۱۰ روز یک بار نیز کافی است.

نور مورد نیاز :
به نور کامل غیر مستقیم آفتاب احتیاج دارد برای گلدهی آدنیوم به ۴ الی ۵ ساعت آفتاب مستقیم و بقیه روز به آفتاب غیرمستقیم نیاز دارد.

رطوبت لازم این گیاه :
این گیاه علاقه زیادی به رطوبت دارد و رطوبت هوا باعث ضخیم شدن تنه و زیبا تر شدن گیاه می شود . همچنین گیاهانی که در هوای مرطوب رشد میکنند تنوع رنگ بیشتری در گل دارند.

بستر خاک مناسب :
به خاکی با زهکشی و تهویه خوب نیاز دارد خاک و کود آماده کاشت خاکی مناسب و سبک برای رشد این گیاه است همچنین از کود ورمی کمپوست نیز میتوانید جهت تقویت گیاه استفاده نمایید

دما لازم آدنیوم :
این گیاه به شدت به سرما حساس می باشد و در دمای 15 درجه زرد می شود و تا دمای 10 درجه مقاومت می کند و زنده می ماند اما بهترین دما بین ۱۰ تا ۳۰ درجه می باشد .

 

آدنیوم(Adenium)

آدنیوم(Adenium)

آدنیوم(Adenium)

آدنیوم(Adenium)


www.gildakoud.com