زامیفولیا(zamiifolia)

زامیفولیا(zamiifolia)

زامیفولیا(zamiifolia)

زامیوکالکاس جنسی از گیاهان گلدار در خانواده گلشیپوریان است. گیاهی است گرمسیری چندساله ، بومی شرق آفریقا از جنوب کنیا تا شمال شرقی آفریقای جنوبی است.

این گیاه میتواند به ۴۵ تا ۶۰ سانتی متر بلندی قد برسد. دارای ساقه زیر زمینی ضخیم و آبدار است. این گیاه به طور معمول همیشه سبز است ، اما در خشکسالی دچار برگریزی میشود.

برگ ها به شکل پر ، ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر طول دارند، با ۶-۸ جفت برگچه به طول ۷-۱۵ سانتی متر که صاف ، براق و به رنگ سبز تیره هستند. گل ها کوچک زرد روشن که به قهوه ای یا برنزی مایل میباشد به طول ۵-۷ سانتی متر می رسند و از اواسط تابستان تا اوایل پاییز نمایان میشود.

عکس سوم از عکس های ارسالی توسط همراهان همیشگی گیلدا میباشد که با استفاده از خاک و کود آماده کاشت به گل نشسته است.

روش نگهداری :

میزان نیاز به آبیاری آن در حد متوسط است.

ایده آل آن مکانی با نور متوسط است. با این حال جزء گیاهان آپارتمانی است که با نور کم محیط هم سازگار می شود و برای آپارتمان هایی که نور کم دارد گزینه فوق العاده مناسبی است.

دامنه دمایی برای رشد زامیفولیا ۲۴ تا ۳۲ درجه است و در فصل سرد نباید دمای محیط نگهداری آن به زیر ۱۶ درجه برسد.

در صورتی که ریشه های گیاه از منافذ کف گلدان بیرون زد، گلدان آن را با یک سایز بزرگ تر تعویض کنید. بهترین زمان تعویض گلدان اوایل فصل بهار است.

خاک و کود آماده کاشت شامل خاک، کود ورمی کمپوست، خاک برگ، کوکوپیت، پرلیت، پیت ماس، شن و ماسه برای تعویض خاک این گیاه مناسب است و برای تقویت گیاه میتوانید از کود ورمی کمپوست استفاده نمایید.

 

زامیفولیا(zamiifolia)

زامیفولیا(zamiifolia)

زامیفولیا(zamiifolia)

زامیفولیا(zamiifolia)

زامیفولیا(zamiifolia)

www.gildakoud.com