آلوئه ورا(Aloe vera)

آلوئه ورا(Aloe vera)

گیاه«الوئه ورا»در اپارتمان ‌

آلوئه‌ورا این روزها یكی از رایج‌ترین گیاهانی است كه در آپارتمان‌ها و خانه‌ها از آن نگهداری می‌كنند. شاید برای‌تان عجیب باشد كه چگونه این گیاه كه ظاهری شبیه كاكتوس دارد، می‌تواند به پای ثابت سالن‌ پذیرایی، تراس‌ یا گلخانه‌های خانگی تبدیل شود.

افراد زیادی كه آلوئه‌ورا در خانه نگهداری می‌كنند علاوه بر آنكه نگهداری این گیاه را ساده و بی‌دردسر می‌دانند، از خواص درمانی آن نیز بهره می‌برند. آلوئه‌ورا كه با نام صبر‌زرد نیز شناخته می‌شود ازجمله گیاهانی است كه در طب سنتی هند جنبه‌های درمانی مختلفی دارد و به صورت خوراكی و موضعی مصرف می‌شود.

گیاه آلوورا گیاهی است که محدودیتهای آبی و خاکی و شرایط سخت اقلیمی را به راحتی تحمل می کندبهترین آلوئه‌ورا در سرزمین‌های گرمسیری و خشك كشت می‌شود پس اگر می‌خواهید در آپارتمان‌تان آلوئه‌ورا نگهداری كنید، باید به دمای هوا و میزان آبی كه به این گیاه می‌دهید توجه كنید. بهترین دما برای آلوئه‌ورا ۱۷ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد است.

برای کاشت راحت و آسان این گیاه میتوانید از خاک و کود آماده کاشت گیلدا استفاده کنید زیرا این محصول دارای ترکیب خاک، کود ورمی کمپوست، خاک برگ، پرلیت، کوکوپیت، خاک رس، ماسه و پیت ماس میباشد که برای رشد گیاه مناسب است.

گرما و سرمای شدید سلامت گیاه را به خطر می‌اندازد. پس اگر در منطقه‌ای زندگی‌ می‌كنید كه روزهای خیلی گرم و شب‌های خیلی سرد دارد بهتر است از نگهداری این گیاه صرف نظر كنید یا آن را درون آپارتمان یا خانه نگهداری كنید؛ یا متناسب با دمای هوا آن را به بیرون خانه منتقل كنید تا گیاه نور خورشید را به صورت مستقیم دریافت.

آلوئه‌ورا یک مرطوب‌کنندۀ طبیعیِ فوق‌العاده است که برای درمان خشکی و پوسته‌پوسته شدن و حفظ رطوبت پوست استفاده میشود.

آلوئه ورا(Aloe vera)

آلوئه ورا(Aloe vera)

آلوئه ورا(Aloe vera)

آلوئه ورا(Aloe vera)

www.gildakoud.com