کود جلبک دریایی گیلدا

کود جلبک دریایی گیلدا

کود جلبک دریایی گیلدا

کود جلبک دریایی از یک منبع تجدیدپذیر و پایدار و در دسته کودهای ارگانیک قرار میگیره.

زیستگاه جلبک‌های دریایی همون طور که از اسمشون مشخصه بیشتر در دریاها و دریاچه های آب شور هستند

این روزها این کود به علت مزایای زیادی که داره و همچنین ارگانیک بودنش یکی از پرکاربرد ترین کودهاست.

کود جلبک دریایی گیلدا بیش از ۷۰ نوع ماده معدنی، ویتامین، آنزیم و انواع هورمون ها مثل اکسین ها، سیتوکینین ها، جیبرلین ها و اسید آلژینیک رو داره.

این کود به مقاوت گیاه، تقویت، تکثیر و رشدشون کمک میکنه به خاطر اینکه مقدار زیادی از مواد غذایی رو در اختیار گیاه قرار میده.

جلبک دریایی چون در شرایط سخت شوری آب، کم نوری کف دریا و سایر موارد رشد میکنه مجبوره میزان زیادی آلژینیک تولید کنه تا مقاومت خودش رو بالا ببره و در اون شرایط بتونه به حیاط و تکثیر خودش ادامه بده.

با استفاده از کود جلبک دریایی شما آلژینیک اسیدی که به سختی توسط جلبک دریایی ساخته شده رو به سادگی در اختیار گیاهتون قرار میدید.

کیفیت میوه ها و سبزیجات بالا میبره و روی طعم، عطر و رنگ اونها بسیار تاثیر گذاره

در مورد گیاهان گلدار هم مصرف این کود باعث افزایش گلدهی و دوام بیشتر گل ها میشه‌.

یکی دیگه از کاربرد های مهم کود جلبک دریایی قبل از کاشت دانه یا قلمه هستش بذر هایی که قبل از کاشت به کود جلبک دریایی آعشته میشن خیلی سریع تر جوانه میزنند و اگر قلمه هارو قبل از کاشت در گلدون به محلول رقیق کود جلبک دریایی گیلدا آغشته کنید بعد از کاشت حجم بیشتری ریشه در گلدون ایجاد میشه.

این کود به دلیل اینکه انواع هورمون، ویتامین آتزیم و آلژینیک اسید رو داره میتونه مقاومت گیاه رو در مقابل انواع تنش های محیطی مثل سرما، گرما، آفات و بیماری های گیاهی افزایش بده.

 

www.gildakoud.com

لینک ویدیو در آپارات

https://aparat.com/v/OsVQ6